Toch vind ik voor Deshima sounds het-in-rijen-dansen geschikter, er is te weinig ruimte voor een cirkel, en te veel mensen die geen routines kennen (a.k.a. bitchslaps all around.)
En, juist ómdat er veel mensen geen/weinig routines kennen, is het makkelijker om in rijen te dansen;
dan kan je gewoon meedoen, door achteraan te gaan staan~ hoef je niet te spiegelen. Ken je de routine wel; doe je een stap naar voren, en degene die em niet kennen naar achter.
...imho.
Ik vond Jimmy's idee om in een kringetje te dansen eerst afkeuren omdat ik de Paralisten de kans wou geven zodat andere mensen ook een beetje zouden na doen, om ook zo Super Euro Flash te promoten. Maar hij wou zodanig SEF buiten laten dat we het deze keer anders zouden doen. En ik moet zeggen dat het me zo wel bevalt volgens Jimmy's idee. Zo dansen er ook andere mensen geen parapara, wat dus ook de bedoeling is. Parapara is niet een verplichting.
Zo in een rijtje staan toont eigenlijk best wel elitistisch, en dat was eigenlijk de barriere tussen de paralisten en de bezoekers. Het lijkt dan meer op een performance inplaats van een danceparty. Nu is het zo dat ook andere mensen dansten op hun manier, wat ik dusdanig een onwijze voorstander ben. En de mensen die wouden paraparaen ging gewoon meedoen met de mesnen in een kringetje.
Maar nu zie ik het ook zo, de dansvloer is voor iedereen en niet alleen de paralisten. Als de paralisten meer ruimte innemen, is er weer minder voor de bezoekers. Deshima Sounds is een nieuwe ondernemende event in het Nederlandse J-pop cultuur, en moet toegankelijk zijn voor iedereen. Het is de bedoeling om een paar dance stromingen te promoten op basis van japanse clubs. Een Para Para related club hoort er ook bij, en daar is geen twijfel mogelijk, maar is ten aller tijden geen Parapara event.
Anyhow, Ik ben blij hoe het is verlopen nu. Ik had spijt dat ik Jimmy idee in het begin afkeurde. Maar hij heeft vaker bewezen dat hij wel vaker gelijk heeft. En nu dus ook weer.